Az Örkény Városfejlesztési Nonprofit Kft.-t Örkény Város Önkormányzata azzal a céllal alapította, hogy a 2009. évben megpályázott „Örkény Város funkcióbővítő rehabilitációja” elnevezésű pályázatot lebonyolítsa, a projektmenedzsmenttel kapcsolatos feladatokat elvégezze. A Társaság 2010. november 9.-én alakult meg, de tényleges munkáját csak 2011. január 1.-vel kezdte el.
A kezdeti ismerkedés időszaka után a Társaság munkatársai berendezkedtek az új irodába, és elkezdték felépíteni a csatornákat a helyi szervezetekkel, térségi vállalkozásokkal. A napi szintű pályázatfigyeléssel a helyiek és térségbeliek informálása, eligazítása a bonyolult pályázási lehetőségek útvesztőiben volt az elsődleges cél.
Ennek a mentalitásnak köszönhetően sikerült együttműködési megállapodást kötni az Ország Közepe Foglalkoztatási Paktummal. Az együttműködésnek köszönhetően, 2011. március 31.-én megszerveztük az örkényi Huszka Hermina Általános Iskola Sportcsarnokában az I. Kistérségi Állásbörzét. A rendezvény az Ország Közepe Foglalkoztatási Paktum, Budapest Főváros Kormányhivatala Munkaügyi Központ Dabasi Kirendeltsége, illetve Örkény Város Önkormányzatának összefogásával jöhetett létre. Állásbörzénken 30 vállalkozás, 105 állásajánlattal, és több mint 600 munkavállaló, állást kereső személy vett részt, melyet nagy sikernek értékeltünk. A rendezvény záró momentumaként állófogadással egybekötött munkáltatói fórumot tartottunk a Pálóczi Horváth István Szakképző Iskola és Kollégium éttermében. A cégek képviselői lehetőséget kaptak arra, hogy ismertessék vállalatuk felépítését, megosztották tapasztalatikat a rendezvényről, ezzel is segítve munkánkat.
Cégünk elvállalta három akcióterv (közlekedésfejlesztés, vállalkozásfejlesztés, szakképzés) és több projektötlet kidolgozását. A Paktumban vállalt feladataink egy részét elvégeztük, ezen belül megszervezésre került Pusztavacs Község Önkormányzata hivatalos termében a dabasi kistérség közlekedésfejlesztési tréningje, 2011. június 2.-án. Az elmúlt tíz év során többször is napirenden volt a közlekedéssel kapcsolatos gondok tárgyalása a kistérségi települések polgármesterei között. Erre a problémára mind a mai napig nem sikerült megoldást találniuk, ezért közös összefogással próbálunk változtatni a mostani helyzeten.
2011. március 1.-én szerződést kötöttünk Carurbis Kft.-vel, melynek tárgya a KMOP-4.5.1-09-2009-0020 jelű pályázat projektmenedzseri részfeladatok ellátása. A szerződés időtartama szerződéskötéstől 2011. szeptember 30-áig tart. A megállapodás értelmében az Esély Szociális Szolgálat megújulását célzó, öt települést érintő pályázattal kapcsolatosan felmerülő feladatok elvégzése.
Örkény Város Önkormányzatával 2011. április 11-én Megbízási szerződést kötöttünk a Micimackó gyerekház nyilvánosságának biztosításával kapcsolatos feladatok ellátására. A gyermekház nyitórendezvényének megszervezése mellett negyedéves időközönként nyomtatott sajtóban való megjelenést kell biztosítanunk. A kapcsolatot folyamatosan tartjuk a gyermekház vezetőjével. Szerződésünk időtartama 2011. április 11.-től 2014. április 30-áig tart.
Örkény Város Önkormányzata a „Távmunka infrastruktúra fejlesztése” HUSK/0901/1.1.1 pályázat kapcsán megbízta Városfejlesztési Társaságot több rendezvény megszervezésével szeptember hónapban. A nyilvánossággal kapcsolatos feladatok ellátása, fotódokumentáció készítése, meghívók összeállítása, kiküldése, büfé asztal kiállítása valamint egy több fogásos ebéd megszervezése volt a feladatunk.